SSO.2023-147

Het team

Ons team bestaat uit betrokken, ijzersterke leerkrachten en ondersteuners. Allemaal mensen met het hart op de juiste plaats die gáán voor de kinderen.

Blijven leren

Niet alleen de kinderen leren veel op Samen Onderweg! Ook het team blijft zich ontwikkelen en scholen om het kind het beste onderwijs te kunnen geven.

• Mijn doel is om elk kind écht te zien zoals het is, met alle talenten en mogelijkheden. En dat klasgenootjes dit ook van elkaar leren zien. Iedereen is anders en mooi! Zo zorgen we ervoor dat elk kind groeit in een veilige en gezellige groep!
  • Mijn ochtend kan niet meer stuk, als ‘mijn’ kinderen vol verwachting het lokaal binnen lopen, meteen hun blik richten op de tafel met een tip om de letterdief te vinden. Zo enthousiast zijn ze en super trots als ze de letterdief hebben gevonden!
  • De interactie, de humor en het spontane, onbevangen zijn van het jonge kind; daar geniet ik enorm van!
  • Het stimuleren van de groei mindset, het blijven proberen en het trots zijn als het dan wél lukt! Dát stralende gezicht is niet te beschrijven!
  • ‘Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!’ Dat is het motto in onze groep!
  • Ben zo trots als ze de woorden van Logo 3000 eerst met hun schoudermaatje bespreken en daarna ook spontaan gebruiken!
  • Een week nadat een leerling dit woord leerde, riep hij: ‘Juf, kijk ik heb nu ook de KIPPENVEL!’
  • Alle kinderen kunnen mij verrassen met hun antwoorden, ook bij de verrijkingsstof van de thema’s voor slimme kleuters!
  • Ik ben er om elk kind écht het gevoel te geven dat het van waarde is voor de wereld van nu én de wereld die op hem of haar wacht. Dat maakt het onderwijs zo uniek: elk kind is kind, maar zoveel diversiteit vormt toch één geheel.''
  • Leer kinderen niet alleen hoe ze moeten tellen, maar leer ze ook wat telt.
  • Het mooiste wat je een kind kunt geven is een kans.