SSO.2023-061

Kernwaarden

Onze kernwaarden zijn belangrijk voor ons. Ze geven ons de juiste richting in ons werk:

Identiteit

Samen Onderweg is open Christelijke school. Iedereen die onze achtergrond respecteert is welkom. We benaderen leerlingen en ouders met respect. We hebben duidelijke normen.

.

Onderwijs centraal

We zijn een school, daarom vinden we het belangrijk dat iedereen leert. We zorgen voor een warme discipline en rust, uitstekende uitleg en werkvormen die 100% boeien. Leerlingen leren van het begin af aan dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun werk en gedrag. We stellen ook hoge eisen aan onze deskundigheid. Om het maximale uit de leerlingen te kunnen halen blijven we als team ook voortdurend leren.

Veiligheid

Leren kan alleen in een veilige school: veilig voor leerlingen, personeel en ouders. Iedereen mag zichzelf zijn, zonder anderen daarmee te storen. We hebben hiervoor duidelijke regels en grenzen afgesproken. We geven het goede voorbeeld in onze houding naar leerlingen en ouders.
Leren, sociaal-emotioneel ontwikkelen en opgroeien doe je met elkaar. We helpen de leerlingen om zich tot sociale burgers te ontwikkelen.

Motivatie

Dit alles kan niet zonder een goede motivatie. Een gemotiveerd team betekent bijna altijd gemotiveerde leerlingen. Vanuit die motivatie kan gezonde trots ontstaan. Trots op het werk, trots op de leerlingen, trots op de school.

Sociaal

De relatie met de ander is van belang voor het leren en voor de ontwikkeling. We helpen de leerlingen zich tot sociale burgers te ontwikkelen.

Verantwoordelijkheid

Leerlingen leren van het begin af aan dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun werk en gedrag. Het team hecht aan een warme discipline en rust.

Deskundigheid

Om het maximale uit de leerlingen te kunnen halen stelt het team stelt hoge eisen aan zichzelf.